24.09.2019
Щодо наслідків несплати ЄСВ
Головне управління ДПС у Харківській області застерігає роботодавців – юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, фермерські господарства, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, що несплата єдиного соціального внеску, призводить до негативних наслідків та фінансових санкцій.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску:
- нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення сплати платежу;
- накладається штраф у розмірі 20 % своєчасно не сплачених сум внеску;
- за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого внеску накладається штраф у розмірі 10 % зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50% донарахованої суми ЄСВ;
- за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується ЄСВ, накладається штраф у розмірі від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується внесок, накладається штраф у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
У податковій службі нагадують, що розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ діючим законодавством не передбачено. Заборгованість не підлягає списанню.
Також не застосовується строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені з ЄСВ.
Дізнатися про наявність/відсутність заборгованості можна особисто, звернувшись до органів ДПС з відповідною письмовою заявою, або безпосередньо переглянути інформацію в «Електронному кабінеті платника», обравши в меню приватної частини кабінету «Стан розрахунків з бюджетом».
Слід пам’ятати, що своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист, а це: соціальні гарантії на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати.
Отримали відшкодування частини «теплого кредиту»: що з оподаткуванням?
Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що постановою КМУ від 17 жовтня 2011 року
№ 1056 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження (далі – Порядок), яким визначено механізм використання передбачених у спеціальному фонді державного бюджету коштів, що отримані від Європейського Союзу в рамках виконання Угоди про фінансування програми «Підтримка виконання Енергетичної стратегії України в галузі енергоефективності та відновлювальних джерел енергії».
Відповідно до п. 5 Порядку для здійснення заходів, передбачених підпунктами 3, 4 і 4¹ п. 3 Порядку, Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження (далі – Держенергоефективності) щомісяця до 25 числа на підставі договорів про взаємодію, укладених з державними банками або банками, у статутному капіталі яких 75 і більше відсотків акцій належить державі (далі – уповноважені банки), та зведеного реєстру позичальників, які мають право на отримання відшкодування, передбаченого підпунктами 3, 4 і 4¹ п. 3 Порядку, перераховує бюджетні кошти, що підлягають відшкодуванню позичальникам, на рахунки відповідних уповноважених банків для погашення частини суми кредиту. Уповноважені банки здійснюють перерахування коштів позичальникам протягом двох робочих днів з дня їх зарахування на рахунки уповноважених банків.
У разі повного або часткового дострокового повернення позичальником кредиту відшкодування частини суми кредиту, що надійшло від Держенергоефективності, спрямовується уповноваженим банком для погашення частини суми кредиту в розмірі суми заборгованості за кредитним договором, а сума залишку відшкодування частини суми кредиту – на поточний рахунок позичальника, відкритий в уповноваженому банку.
Відповідно до пп.165.1.58 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума коштів, яка надається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, платнику податку іншою, ніж зазначена у пп. 165.1.57 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, фінансовою організацією чи фондом, що займається фінансуванням програм розвитку, у зв’язку із здійсненням заходів щодо енергоефективності та енергозбереження в рамках реалізації в Україні проектів такої організації чи фонду (як безпосередньо, так і через уповноважені банки або іншим способом, передбаченим відповідним проектом такої організації чи фонду).
Враховуючи викладене, оскільки відшкодування частини суми кредиту, отриманого фізичними особам – позичальниками, здійснюється за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідний рік, то сума такого відшкодування не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на підставі пп. 165.1.58 ПКУ.
Разом з тим уповноважений банк, який у межах компетенції здійснює перерахування коштів позичальникам, зобов’язаний виконати встановлені функції податкового агента, зокрема, в частині подання податкового розрахунку за формою № 1ДФ (зазначені суми відображаються під ознакою доходу «192»).
Щодо реєстрації платником ПДВ
Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що під обов’язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ).
До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20 %), ставкою 7 %, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.
Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн грн, має подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ.
Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, якщо їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн грн, необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов’язковому порядку.
Особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, але не подала до контролюючого органу заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Добровільна сплата податків від харків’ян зросла на 12,5 млн. гривень
У Головному управлінні ДПС у Харківській області повідомляють, що громадяни, які отримують доходи не від податкових агентів, зобов’язані їх задекларувати та самостійно сплатити податки.
З початку року загалом по області 33588 громадян подали Декларацію про майновий стан і доходи. Кількість декларантів зросла у порівнянні з відповідними періодом минулого року на 1385 чоловік.
Громадяни задекларували доходи, отримані у 2018 році, на загальну суму 4736,7 млн.грн., що на 886,5 млн. грн. більше минулорічної суми.
До сплати громадяни – декларанти самостійно визначили майже 115,8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 16,7 млн. грн. військового збору. У порівнянні з минулим роком сума податку на доходи зросла на 10,5 млн. грн. ( 110 відс.), військового збору на 2,0 млн. грн. (113,6 відс.).
Такі результати свідчать про підвищення сумлінності харків’ян, розуміння важливості сплати податків, зокрема податку на доходи фізичних осіб, левова доля якого (75 відс.) надходить до місцевих бюджетів, які формують соціальну політику регіону та окремих територіальних громад.
Поряд з цим, у Головному управлінні ДПС у Харківській області не завершується робота по залученню до декларування тих громадян, які зобов’язані були подати декларацію, але добровільно це не зробили. За неподання в установлений термін податкової декларації (до 1 травня) платник податків несе відповідальність, встановлену законодавством.
Також неподання декларації та несплата належних податків є підставою для проведення документальної перевірки.
Харків’яни додали до державної казни 725 млн. гривень військового збору
В Головному управлінні податкової служби регіону проінформували про надходження «податку на підтримку армії». До Державного бюджету за січень-серпень 2019 року надійшло 724,9 млн. грн. Досягнуто ріст збору до 2018 року на 127,3 млн. грн (+ 21,3 відс.).
За серпень 2019 року надійшло 88,4 млн. грн. У порівнянні з минулим роком досягнуто ріст збору на 14,8 млн. грн., або на 20,1 відс.
Кошти, які надходять до бюджету від військового збору, спрямовуються на фінансування потреб оборони України. Тому кожний українець повинен розуміти, що його внесок приносить значну користь і сприятиме розвитку держави.