Зміївська районна рада

25.02.2020

Переглядів: 307

Електронні сервіси ДПС на допомогу платникам

Головне управління ДПС у Харківській області звертає увагу громадян, що  наразі податкова служба представляє своїм платникам безліч електронних сервісів.

Зокрема, за допомогою приватної частини сервісу «Електронний кабінет платника» (далі - ЕКП), що розташований за адресою https://cabinet.tax.gov.ua, існує можливість отримання інформації про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.  Зазначена інформація набуває особливої актуальності і для громадян, і для державних службовців в період проведення кампанії декларування.

 Тобто громадянам  необов’язково звертатися до інспекції щодо отримання довідки про свої доходи. Одержати її можна за допомогою Електронного кабінету. В цих випадках, робота з електронним сервісом в особистому кабінеті здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). 

Податкова  служба Харківщини закликає громадян активніше користуватися  електронними сервісами, адже це  і зручно, і швидко, і сучасно.

За січень від мешканців Харківщини надійшло 84,1 млн грн військового збору

Керівник податкової служби області Артем Єфремов зазначив, що до Державного бюджету за перший місяць 2020 року забезпечено 84,1 млн грн військового збору. У порівнянні з січнем 2019 року,  надходження військового збору зросли на 5,8 млн грн, або на 7,5 %.  

Важливим фактором є відповідальність платників податків. Стала динаміка надходжень зберігається також завдяки заходам податкової служби, зокрема, з

 

Понад 1,2 млрд грн за січень – надходження ЄСВ від платників Харківщини

Керівник податкової служби області Артем Єфремов повідомив, що протягом січня 2020 року платники Харківського регіону сплатили 1 208,5 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Вказана сума перевищила надходження за січень 2019 року на  98,2 млн гривень. (+8,8 відс.).

Індикативний показник ДПС України виконано на 102,1 відсоток, додатково отримано 24,7 млн гривень.

В Головному управлінні ДПС у Харківській області нагадують про обов’язок сплати єдиного соціального внеску платниками:  юридичними особами та фізичними особами - підприємцями як за себе, так і за робітників, працю яких використовують. Періоди, за які не сплачено ЄСВ, не будуть враховані у страховий стаж громадянина, що в подальшому вплине на майбутню його пенсію.

Своєчасна й повна сплата єдиного соціального внеску — це гарантія того, що українці будуть відчувати себе соціально захищеними.

Квитанція платіжного терміналу не є розрахунковим документом

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що пунктом 44.1 статті 44 ПКУ встановлено обов’язок платників податків вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Також платники податків зобов’язані, зокрема, забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 статті 44 Кодексу, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого Кодексом граничного терміну подання такої звітності (пункт 44.3 статті 44 Кодексу).

Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) визначено правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно зі статтею 2 Закону №265 розрахунковий документ – документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Отже, квитанція платіжного терміналу (копія такої квитанції) не є розрахунковим документом у розумінні Закону №265.

Загальні засади функціонування платіжних систем і систем розрахунків в Україні, поняття та загальний порядок проведення переказу коштів у межах України встановлені Законом України від 05 квітня 2001 року №2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» (далі – Закон №2346).

Так, статтею 1 Закону №2346 визначені терміни та поняття, які застосовуються при здійсненні розрахунків та переказу коштів, зокрема:

         документ за операцією із застосуванням електронних платіжних засобів – документ, що підтверджує виконання операції із використанням електронного платіжного засобу, на підставі якого формуються відповідні документи на переказ чи зараховуються кошти на рахунки (пункт 1.5 статті 1 Закону №2346);

         електронний платіжний засіб – платіжний інструмент, який надає його держателю можливість за допомогою платіжного пристрою отримати інформацію про належні держателю кошти та ініціювати їх переказ (пункт 1.14 статті 1 Закону №2346);

         платіжний термінал – електронний пристрій, призначений для ініціювання переказу з рахунка, у тому числі видачі готівки, отримання довідкової інформації і друкування документа за операцією із застосуванням електронного платіжного засобу (пункт 1.32-1 статті 1 Закону №2346).

Також Національним банком України на запит ДПС надано роз’яснення (лист від 28.11.2019 №57-0007/62082) щодо порядку здійснення з використанням електронних платіжних засобів (далі – ЕПЗ).

Враховуючи положення Закону №2346 та відповідно до зазначеного листа НБУ, ЕПЗ є інструментом доступу до рахунку, який використовується для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунка банку, зокрема для оплати вартості товарів і послуг. При цьому, ініціювання переказу за допомогою ЕПЗ має оформлюватися відповідними документами за операціями із застосуванням ЕПЗ (квитанція платіжного термінала).

 Тобто, квитанція платіжного термінала лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя ЕПЗ, а не факт продажу товару (отримання послуг), тому квитанція платіжного термінала не є розрахунковим документом у розумінні Закону №265.

З огляду на викладене,  копія квитанції платіжного терміналу не є первинним документом у розумінні пункту 44.1 Кодексу, а тому на сьогодні відсутній обов’язок зберігання такої копії протягом терміну, встановленого пунктом 44.3 статті 44 Кодексу.



« повернутися до списку новин