07.02.2020
В Центрах обслуговування платників Харківського управління протягом січня 2020 року надано понад 2,4 тисяч адмінпослуг
За січень 2020 року в Центрах обслуговування платників Харківського управління ГУ ДПС в Харківській області надано 2451 адміністративних послуг.
ПДВ: оподаткування операцій фінансового лізингу
Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що 29 грудня 2019 року вступив в дію Закон України від 20.12.2019 № 425-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку із вдосконаленням процедури проведення фінансової реструктуризації та щодо вдосконалення оподаткування операцій фінансового лізингу", яким уточнено правила визначення бази оподаткування ПДВ у фінансовому лізингу.
Законом зокрема:
- продовжено до 01.01.2023 тимчасову норму щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання боржником товарів для цілей погашення його заборгованості перед кредиторами в процесі проведення процедури фінансової реструктуризації, а також поширено таке звільнення на операції з постачання товарів поручителем (майновим поручителем - заставодавцем, іпотекодавцем);
- звільнено до 01.01.2023 від оподаткування ПДВ операції банків та інших фінансових установ з постачання (продажу, відчуження в інший спосіб) товарів, що були отримані ними від боржників, поручителів (майнових поручителів - заставодавців, іпотекодавців) за операціями з постачання товарів, що звільнені від оподаткування згідно з вищезазначеною нормою. Звільнення від оподаткування операцій банків та інших фінансових установ стосується тієї частини вартості товарів, за якою вони були набуті у власність у рахунок погашення зобов'язань за договором кредиту (позики);
- уточнено правила визначення бази оподаткування ПДВ за операціями з постачання товарів, які були повернуті лізингоодержувачем лізингодавцю за договором фінансового лізингу у зв'язку з його невиконанням чи неналежним виконанням.
Важливо для тих, хто має відокремлені підрозділи
Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що згідно з п. 168.4 ст.168 Податкового кодексу України податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України (далі –БКУ).
Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), який сплачується (перераховується) податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються працівникам такого суб’єкта господарювання.
Суми ПДФО, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (пп. 168.4.3 ПКУ).
Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) ПДФО за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. ПДФО, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах ,що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.
Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Так, п.п. 7.1 п. 7 Порядку визначено, якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.
Отже, якщо платник податку створює підрозділ із використанням праці найманих осіб за місцезнаходженням на іншій території, ніж така юридична особа, і не уповноважений нею нараховувати ПДФО, то цей податок, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу.
Громадяни України задекларували 101,8 млрд грн доходів
З початку 2019 року громадяни України подали понад 638 тисяч декларацій про майновий стан. Загалом було задекларовано отримані в 2018 році доходи на загальну суму 101,8 млрд грн. Це на 39 % більше, ніж у 2018 році по доходах, отриманим за попередній рік.
Відповідно зросла сума податку на доходи фізичних осіб, що задекларована платниками до сплати. Вона сягнула понад 3,4 млрд грн, що на 46 % більше, ніж за попередній рік. Також на 63 % зросла задекларована до сплати сума військового збору і склала майже 494 млн гривень.
Зростання кількості поданих декларацій відбулося майже в усіх регіонах України, що вплинуло й на збільшення податкових надходжень до бюджету.
"Рівень податкової культури громадян підвищується. Доказом цього є відповідні результати. Зі свого боку, ДПС максимально сприяє інформуванню українців та забезпечує надання якісного сервісу, щоб процедура декларування була доступною та максимально зручною для всіх громадян", – зауважив очільник ДПС Сергій Верланов.
Один з найбільших інвесторів у аграрний сектор України відмітив позитивні зрушення у відшкодуванні ПДВ
Державна податкова служба вдосконалює аналітичну роботу та нові підходи до адміністрування ПДВ. Днями позитивн2і зрушення у відшкодуванні податку на додану вартість відмітив один з найбільших інвесторів у аграрний сектор України, а саме Cargill Inc. Компанія високо оцінила автоматизацію відшкодування ПДВ підприємствам-інвесторам. Про це Голова правління та Генеральний директор Cargill Inc. Девід Макленнан заявив під час зустрічі з Президентом України Володимиром Зеленським.
За його словами, іноземні компанії схвально оцінюють рух України до прозорості та активної співпраці. А нинішню політику держави щодо інвестицій називають «новим днем».
Станом на 30.01.2020 року суми податку на додану вартість, заявлені ТОВ «АТ «Каргілл» до відшкодування у 2019 році, відшкодовано у повному обсязі (3 млрд грн у 2019 році та 0,9 млрд грн у січні 2020 року).
«Ми не стоїмо на місці, постійно покращуємо якість адміністрування та аналітичної роботи. Завдяки цьому з кожним днем можливостей для маніпуляцій з ПДВ стає все менше, а значить, підприємства реального сектору починають отримувати відшкодування ритмічно і в повному обсязі. І для нас неабияк важливо, що інвестори відчувають позитивні зміни», - наголосив очільник ДПС Сергій Верланов.
Загалом протягом 2019 року відшкодовано 151,9 млрд грн податку на додану вартість. Це на 20,2 млрд грн (+15,4 відс.) більше, ніж за попередній рік.
Одним із досягнень нової податкової служби є також стабілізація повноти відшкодування ПДВ відповідно до поданих платниками заявок. Так, за 2019 рік відшкодовано 99,4% ПДВ від заявлених 152,8 млрд грн. Тоді як за 2018 рік цей показник становив лише 89,9%.
Увага! Важлива інформація для платників земельного податку м. Харкова
Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє платникам земельного податку, що по м. Харкову проведена нормативна грошова оцінка землі, що затверджена рішенням 25 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 27.02.2019 №1474/19 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2018» та застосовується з 01.01.2020.
Відповідно до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2018 базова вартість одного квадратного метра земель міста Харковастановить 639,78 гривень і підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Водночас звертаємо увагу, що відповідно до пункту 9 підрозділу 6 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу Україниіндекс споживчих цін за 2017-2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення,застосовується із значенням 100 відсотків.
Отже, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначенняза 2019 рік становить 1,0.
Зміна нормативної грошової оцінки земель міста Харкова є підставою для:
- отримання довідки (витягу) з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (на сьогоднішній день - це відділ у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області) та її надання разом з податковою звітністю до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки;
- внесення змін до договорів оренди землі шляхом укладання додаткової угоди до договору оренди землі, крім договорів оренди землі, що укладені за типовою формою, затвердженою рішенням 26 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 17.04.2019 № 1554/19 «Про затвердження Положення про оренду землі в м. Харкові».
Разом з тим, рішенням 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (в редакції рішення 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 №1284/18) встановлено ставки земельного податку за земельні ділянки, відносно яких відсутня довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Так, обчислення земельного податку за земельні ділянки, відносно яких відсутня довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється виходячи з добутку базової вартості одного квадратного метра земель міста Харкова, помноженої на коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) та на зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко – планувальної зони) (Км2).
Коефіцієнти, що характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), визначені в додатку 1до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, що затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016р. за № 1647/29777.
Відомості про цільове призначення земельних ділянок та зміна виду використання земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі документації із землеустрою.
У разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), з 17.07.2018р. застосовується із значенням 3,0 (примітка до додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів).
З метою правомірності визначення Коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки, пропонуємо звернутись до управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. На даний час по м. Харкову таким органом є відділ у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області.
Інформація щодо застосування зональних коефіцієнтів Км2 та опис меж економіко – планувальних зон м. Харкова визначена в Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2018, що затверджена рішенням 25 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 27.02.2019 № 1474/19 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2018».
Платники зможуть оперативно отримувати відповіді на електронну адресу
Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків мінімізувати витрати часу на отримання інформації і самостійно ознайомитись із:
відповідями на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС, з якими платники податків звертаються до Контакт-центру ДПС;
нормативно-правовими документами та останніми змінами в законодавстві;
діючими ставками податків та зборів, податковим календарем;
актуальними питаннями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо.
ЗІР постійно вдосконалюється, орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків.
Запрошуємо платників податків відвідати ЗІР або його мобільні додатки та скористатись новою функцією – «Зворотній зв’язок».
За допомогою форми «Зворотній зв’язок» ЗІР платники податків мають можливість оперативно отримати на електронні адреси від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.
Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua.
Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play.
З детальною інформацією про використання ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись у розділі «Інструкція».
Надходження до місцевих бюджетів Харківщини зросли на 71,3 млн гривень
Як повідомив керівник податкової служби області Артем Єфремов, протягом січня 2020 року місцеві бюджети поповнились на 1,4 млрд грн, що на 5,6% або на 71,3 млн грн більше минулорічного показника.
При цьому, основним джерелом надходження до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. За січень 2020 року до бюджетів місцевих громад надійшло 754 млн грн цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року забезпечено приріст надходжень на 8,4 % або на 58,4 млн гривень.
Крім того, до місцевих бюджетів з початку року надійшло єдиного податку – 355,6 млн грн (+44,7 млн грн), земельного податку та орендної плати – 136,2 млн грн(+21,5 млн грн), податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 51,1 млн грн. (+4,0 млн грн), акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 30,0 млн грн (+6,4 млн грн).
Сплачуючи податки, пам’ятаємо, що наповнені місцеві бюджети - економічна та соціальна стабільність у регіоні.