Зміївська районна рада

23.03.2020

Переглядів: 406

Як декларувати інвестиційний прибуток

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що інвестиційний прибуток (дохід), отриманий фізичною особою – резидентом від продажу іншій фізичній особі корпоративних прав у вигляді частки статутного капіталу включається до складу загального річного оподатковуваного доходу платника податку.

Нормами пп. 170.2.2 ПКУ передбачено, що інвестиційний прибуток розраховується як позитивна різниця між доходом, отриманим фізичною особою від продажу окремого інвестиційного активу з урахуванням курсової різниці (за наявності), та його вартістю, що визначається із суми документально підтверджених витрат на придбання такого активу з урахуванням норм пп. 170.2.4 – 170.2.6 ПКУ (крім операцій з деривативами). При цьому фізичній особі, яка отримує інвестиційний прибуток, необхідно подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація). Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), отриманих від операцій з інвестиційними активами, здійснюється у Додатку 1 до Декларації.

Слід зазначити, що податкова Декларація подається до контролюючого органу за місцем реєстрації фізичної особи за базовий звітний період, що дорівнює календарному року для фізичних осіб – платників ПДФО – до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV ПКУ.

Якщо договір купівлі-продажу інвестиційного активу, укладений у звітному році, а кошти від продажу інвестиційного активу фактично надійдуть у наступному році, то платнику ПДФО необхідно задекларувати дохід у вигляді інвестиційного прибутку за підсумками року, в якому фактично отриманий такий дохід. Аналогічний підхід використовується і у випадках часткового надходження коштів на протязі декількох років при продажі інвестиційного активу.

Після подачі Декларації фізична особа сплачує ПДФО за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%. Звертаємо увагу, що не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу, зокрема, дохід, отриманий платником ПДФО протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує у 2019 році – 2 690 грн (пп. 170.2.8 ПКУ).

В яких випадках платник звільняється від подання декларації про майновий стан і доходи

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) у випадках:

а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платники податку, які:

- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язнені на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

б) в інших випадках, визначених розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Крім того, декларація не подається і обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним (це передбачено п.179.2 ст.179 ПКУ), якщо платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом IV ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до розділу IV ПКУ;

- у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до розділу IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Податкові сервіси: запитання-відповіді

В Головному управлінні ДПС у Харківській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На запитання платників податків щодо податкових сервісів, які можуть отримати громадяни та бізнес, відповідав начальник управління податкових сервісів Сергій Біланчук.

Наводимо найцікавіші питання та відповіді на них.

1. Чи можна для заповнення щорічної декларації держслужбовця отримати довідку про доходи, скориставшись електронними сервісами ДПС?

На сьогодні в «Електронному кабінеті» (за адресоюhttp://cabinet.tax.gov.ua) об’єднано сервіси для громадян в окремий режим «Е-кабінет громадян», що надає такі можливості:

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, а також;

- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання декларації про майновий стан і доходи (скориставшись сервісом «Автозаповнення Декларації на основі даних ДПС»);

- сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем (скориставшись режимом «Стан розрахунків з бюджетом»).

Доступ до Е-кабінету для громадян (одразу за умови проходження електронної ідентифікації, без необхідності укладення Договору) мають: фізичні особи (громадяни) та посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій.

2. Яким чином можна отримати кваліфікований електронний підпис для отримання можливості взаємодії з контролюючими органами ДПС дистанційно, в електронному вигляді?

Платник (юридична особа, самозайнята особа, фізична особа тощо) має право отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Зокрема, платник може отримати безкоштовно кваліфікований електронний підпис у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби України (скорочено – КНЕДП ІДД ДПС). Отримати необхідну інформацію щодо переліку документів, необхідних для отримання кваліфікованої електронної довірчої послуги в КНЕДП ІДД ДПС можна на офіційному сайті за адресою:http://acskidd.gov.ua, розділ «Отримання електронних довірчих послуг».

Також існує можливість отримання послуг кваліфікованого електронного підпису не лише в КНЕДП ІДД ДПС, але звернувшись до будь-яких інших кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, перелік яких розміщено на офіційному сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за адресою:http://czo.gov.ua, розділ «Довірчі послуги».

3. Нещодавно отримали новий електронний ключ у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, але при спробі подати до контролюючого органу податкову декларацію в електронному вигляді виникає помилка наступного змісту: «… можливо відсутній Договір…». В чому моя помилка? Яким чином подати електронну декларацію до податкового органу?

Для надання податкової звітності в електронному виді до контролюючих органів ДПС необхідно підключитись до системи надання звітності в електронному виді та отримати позитивний статус суб’єкта електронного документообігу, для чого необхідно виконати наступні кроки:

1.) Отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП).

2.) Підключитись до сайту (наприклад, http://cabinet.tax.gov.ua) або встановити спеціалізоване програмне забезпечення для подання електронної звітності.

3.) Укласти договір про визнання електронних документів шляхом надання платником до контролюючого органу ДПС за основним місцем обліку Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (код форми J1392001 – для юридичних осіб чи F1392001 – для фізичних осіб). До Заяви додаються отримані платником кваліфіковані електронні підписи. Отримати позитивну другу квитанцію до поданої Заяви.

За наявності бухгалтера на підприємстві його кваліфікований електронний підпис надається окремим документом – Повідомленням про надання кваліфікованого електронного підпису (код форми J1391103 – для юридичних осіб).

4.) З моменту укладення Договору платник має можливість надання електронної звітності з використанням кваліфікованого електронного підпису (на підставі укладеного договору).

Подати декларацію про доходи за минулий рік можна через «Електронний кабінет»

Головне управління Державної податкової служби у Харківській області нагадує громадянам про можливість компенсації з бюджету (податкову знижку) частини коштів за окремими витратами.

Для цього необхідно надати до ДПС декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік.

Звертаємо увагу, що зробити це можливо в електронному вигляді через «Електронний кабінет», розміщений на офіційному вебпорталі ДПС України.  Зауважимо, що для цього необхідно використовувати електронний цифровий підпис.

Перелік витрат, частина яких компенсується Державою, наведено у ст.166 Податкового кодексу України.

Зокрема, це сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Право на податкову знижку надається резидентам України, які отримують заробітну плату, з якої сплачуються податки. При цьому, скористатися таким правом за витратами, понесеними у  2019 році, можна до 31 грудня поточного року включно.



« повернутися до списку новин